Your search results

4 powody utrudniające sprzedaż nieruchomości

Napisane przez The Guardian Dog dnia 5 lutego 2018
| 0

Czemu nie mogę sprzedać mieszkania? Dlaczego nikt nie chce kupić mojego domu? To stałe pytania powtarzane przez osoby pragnące zbyć swoją nieruchomość. Codziennie na portale ogłoszeniowe wpływają dziesiątki nowych ofert, dotyczących sprzedaży lub wynajmu lokalu. Kupujący mimo wyszukiwania i filtrowania muszą przebrnąć przez setki ofert. Co zrobić, by już na starcie nie skreślili Twojej nieruchomości? Oto 4 powody, których warto unikać przy sprzedaży M.

Nudne wnętrze

Home staging, czyli niedroga aranżacja wnętrz, pozwoli zmienić niski standard Twojego mieszkania, w mały pałacyk. A co jest w tym najlepsze? Nie wydasz kilku lub kilkunastu tysięcy na remonty, architektów, dekoratorów, którzy zaprojektują oryginalne aranżacje. Home staging kosztuje kilkaset złotych, a zwróci uwagę kupujących właśnie na Twoją nieruchomość. Przestawienie mebli, zmiana koloru zasłon, lepsze doświetlenie czy odświeżenie ścian – proste tricki, które czynią z mieszkania łakomy kąsek dla potencjalnych nabywców. A kupujemy oczami – więc pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Jeśli nie przygotujesz odpowiednio swojego mieszkania na wynajem lub sprzedaż – nie licz na chętnych.

Na polskim rynku home staging przeżywa prawdziwy renesans. Wiele działań proponowanych przez home stagerów można jednak przeprowadzić na własną rękę. Przede wszystkim potraktuj swoje mieszkanie jako produkt, a także spróbuj spojrzeć na nie oczami klienta.

Złej jakości fotografie

Dobrze przygotowana oferta, która zawiera profesjonalne zdjęcia, cieszy się większą popularnością wśród oglądających je użytkowników. Klient mając do wyboru mnóstwo podobnych ogłoszeń, w zbliżonej lokalizacji i cenie – wybierze te ciekawsze i przykuwające uwagę. Dlatego dobrej jakości fotografia – ostra, nasycona kolorami, odpowiednio doświetlona, przyciągnie uwagę poszukujących. Złe zdjęcia, nawet w atrakcyjnej lokalizacji i cenie, mogą przynieść odwrotny efekt.

Szukaj inspiracji w dobrych ogłoszeniach i na stronach wnętrzarskich. Oglądaj zdjęcia profesjonalnych fotografów wnętrz, otaczaj się dobrymi kadrami, również filmowymi, a łatwiej będzie takie kadry znaleźć w Twoim mieszkaniu. 

 I taka puenta na koniec: zdjęcia wykonuj oczami i sercem, a nie aparatem fotograficznym. Jeśli nie czujesz się na siłach, skorzystaj z pomocy fotografa nieruchomości, który zaaranżuje i wydobędzie z Twojej przestrzeni to, co piękne i estetyczne.

Brak odpowiedniego marketingu

Jest to najbardziej zaniedbywana dziedzina w sprzedaży nieruchomości. Publikowanie oferty ogłoszeniowej na portalach to dziś zbyt mało. Wyróżniłeś ogłoszenie mieszkania i nadal cisza? Może dlatego, że trzymasz się utartych schematów promocji, a jest to nieskuteczny nawyk, który niweczy każdy sukces – czyli pozyskanie klienta. Ludzką naturę determinują przywyczajenia, wygoda. Ktoś kto szuka mieszkania najczęściej rozpoczyna ten proces, niekoniecznie od Internetu, a od własnego….podwórka.

Dlatego banery, ogłoszenia na osiedlowych tablicach informacyjnych, ogłoszenia na klatkach schodowych – tu może być Twój klient. Jednak sama reklama ogłoszenia to nie wszystko – potrzebny jest też dobry handlowiec, który wypromuje Twoją ofertę. Pamiętaj, że skuteczny marketing nie przyciąga tysiące klientów, a jednego.

Brak zaufania do agenta nieruchomości

Zwlekanie ze skorzystania usług profesjonalnego agenta nieruchomości – to kolejny najczęstszy błąd sprzedających, którzy zaczynają korzystać z pomocy agencji dopiero wtedy, gdy po wielu miesiącach żmudnego poszukiwania klientów – nie przynosi to efektów. Nie mają też zaufania do profesjonalizmu pośrednika, który taką nieruchomością rzeczywiście się zajmie.

I tu jesteś w błędzie. Żaden laik nie jest w stanie wypromować oferty tak, jak agent nieruchomości, który użyje całej gamy narzędzi promocyjnych, przygotuje M do sprzedaży, wykona profesjonalne zdjęcia i prawidłowo sporządzi ofertę. Jednak najważniejsze jest to, że w swoich rękach posiada bazę potencjalnych nabywców, dzięki czemu możesz szybciej znaleźć chętnego i zrealizować wymarzoną transakcję.

Błędy jakie popełnia statystyczny Kowalski przy publikowaniu ogłoszeń nieruchomości to “temat rzeka”. Dlatego tak ważne jest dobre zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów na rynku nieruchomości, używanie skutecznych narzędzi marketingowych oraz wysokiej jakości obsługi. Jeśli przyswoisz te wiedzę – to znalazłeś klucz do sprzedaży/wynajmu Twojego M. A jeśli stanowi to dla Ciebie problem – nie ryzykuj i postaw na pomoc profesjonalistów, którzy na bieżąco są z rynkiem nieruchomości, dzięki czemu zyskasz czas i zadowolonego klienta.

Chcesz sprzedać lub wynająć nieruchomość?

Porozmawiajmy

 

 

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany.